Aku dah cakapnak keluar sekali." Sejak dari itu, kami sekeluarga berpindah ke rumah lain dan menyewakan rumah itu. 4. Saya hanya berdiam tanpa menceritakan kisah misteri yang baru saya alami tadi kepada kawan saya.Malam semakin larut, sedar tidak sedar hampir pukul 11 malam. Saya menghadap ke pintu dapur, manakala mereka berdua menghadap pintu utama rumah.Ssedang asyik mengira, tiba-tiba kami terdengar bunyi kuat dari arah pintu dapur yang menghala ke ruang mesin basuh. Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca fs semua. Antara cerita hantu mengenai rumah sewa yang paling popular di Malaysia ini adalah rumah di Shah Alam. Besi grill diketuk-ketuk. Cuba bayangkan tiap-tiap malam ada sahaja yang terjadi di rumah ini. “Wei rumah biru tu cantik la, kosong. Dalam segmen JEJAK MALAM SERAM kali ini KC berkongsi sejenis Aplikasi yang digunakan untuk mengetahui rumah sewa "Berhantu" supaya dapat menyewanya dengan harga jauh lebih murah. Aku baru pindah rumah sekarang ni dalam thn 2005..jarak ngan rumah lame x jauh mane pn..rumah lame kat kampung seberang jek( KG RAJA UDA atau KRU).. Ade 34 buah rumah dibina sederet(ke salah? ', sambung Ajwad. 'Eh, takde tuan. Kami berniaga makanan. "..terus ktrg tutup tv cabut masuk bilik..tido..seb baik boleh tdo..Malam keesokkannye, kami sekeluarga termasuk mak and abah tgk tv..dlm pkl 11 malam..tiba-tiba..gedegang! Kenapa dengan Encik Nazri ni.Jam di telefonnya masih menunjukkan pukul 1.30. Kisah benar ini berlaku di Kajang sewaktu Laila (bukan nama sebenar) berusia lebih kurang 15 tahun. Tak pernah kot gua lalui situasi macam tu. Tak balik ke budak ni." Cerita hantu asrama dan Karak Highway pun seram weh! Rumah Berhantu Di Seksyen 2 Shah Alam Nick Nashram August 15, 2012 . Jiran aku, makcik Ani, kelihatan seronok sangat bila dapat tahu dia bakal dapat jiran baru. [ Wahana Hantu Indonesia ] Di rumah, di jalan, di sekolah, di kantor, di pasar, bahkan di masjid. Semua tingkap rumah terbuka.Tingkap bilik atas, tingkap ruang tamu, dan yang paling best, pintu sliding pun terbuka.Hahahah.. Terus aku lari pergi rumah sewa kawan aku selang 5-6 buah rumah. Kalau ko dah kunci, kunci lah tu.Zaza: Aku takutlah Na.Elok je lepas tu, dengar pintu bilik sebelah macam terbukak. Bingit sungguh. Mata yang tadinya lali, trus terjegil la, berlakon macam semangat gila study. Kemudian terus membaca. Tidak mahu melayan si dia yang begitu bersungguh untuk berkenalan.Apabila saya membuka mata dan melihat ia masih di sebelah saya. Bagi Encik Nazri, penting untuk mengenali ciri-ciri dan perangai setiap seorang pekerjanya supaya setiap pekerjanyaselesa membuat kerja. Nak dijadikan cerita tgh syok2 berdiri smbl tgk tv, sy dgr bunyi tapak kaki ‘mak’ sy n xlama lepas tue nmpk kelibat ‘mak’ sy dgn sisi mata jer n berdiri sebelah sy, yg peliknya sy langsung xmenoleh atau pun menegur ‘mak’ sy padahal waktu tue kat dlm hati sy nak mengatakan….”sikda, sikda industan, aku mok nangga tb tok”, terjemahan “takde, takde Hindustan, sy nak tgk tv nie” dgn nada bergurau kat ’mak’ sy tp sy hanya berdiri kaku jerk at situ, lepas tue sy nmpk ‘mak’ sy masuk bilik sy. Satu malam, kami study sama-sama di meja makan dekat ruang tamu. Al-maklum, malam-malam di rumah itu, Ajwad dapat jangkakan memanggelap gelita. Saya pun tanya dia kenapa dia berkelakuan sebegitu? Makcik Ani memang tunggu orang datang duduk di rumah tu sebab dia pon tak tahan kena gangguan dari rumah biru tu.Menyanyi, mandi, bunyi kemas rumah, bertengkar, berlari. Rupa²nya kain pelikat yang aku buat jadi langsir tingkap dah terbakar separuh, kelam kabut aku tarik sampai tekoyak² hujung kain tu, sebab air dah tak ada pili luar dah tutup, masa aku sentap aku rasa paku² tu tepelanting dek aku sentap sekuat hati..Masa tu jugak si Man telefon uncle tuan rumah, cakap rumah tu ada masalah.. “Itu rumah baru mana ada masalah,” uncle tu cakap la, ni bukan masalah rumah la uncle ni masalah rumah tu berhantu.. uncle tu gelak je dan jawab, “kalau u nak keluar, deposit umah 2 bulan dan air letrik dia tak nak bagi balik..” Tu je la yang si man cakap ngan aku.. Nak tak nak aku cakap dengan diorang kita kene pulihkan rumah ni, mana ade duit deposit nak cari rumah lain dah.. Rumah lain dia mintak 2+1, pastu deposit air dengan eletrik rm200, sewa sebulan rm270..Sebab dah pagi, kesian kat mak si Man yang dah macam nak demam, last choice kitorang tido dalam kereta.. Tapi biarkan pintu umah tu terbuka je.. Tingkap pintu kereta saja buka sikit, ye lah kang mati kepanasan pulak. Ko jangan buat hal. “Korang nampak apa? Saya menyelesaikan wuduk dan apabila saya melihat cermin di hadapan saya melihat kelibat berwarna hitam laju keluar ke arah pintu tandas. Pada waktu itu saya baru berumur 11 tahun. Jadi tuelah keja sy waktu tue bila iklan sy akan menyambung tugasan sy. Malaysiakini Saya Hanya Berdua Tak Perlu Tinggal Di … Kesimpulannya, jika kita berpindah ke rumah yang baru tidak kiralah menyewa atau membeli, haruslah kita membuat solat hajat atau bacaan doa selamat untuk mendinding rumah itu daripada sebarang gangguan makhluk halus ini. Rambutnya lurus dan rapi. Mata dia straight tengok ke tv. Kejadian aneh yang saya katakan antaranya dialami oleh adik saya yang berumur lima tahun. Masalahnya duit rumah sewa untuk 1 semester telah pun bertukar tangan. 6 bulan kami kat situ, macam-macam kami buat. Perlahan-lahan kami berjalan ke dapur. Aku check kat dalam tu bukannya anak patung yang ada tapi tu hanya batu-bata yang aku gunakan untuk menyanggah pintu² bilik supaya tak tertutup dengan baju² kotor kitorang yang letak dalam bilik air.. Aku tak boleh nak cakap apa dah.. Macam mana boleh dalam tu pulak..Tok Sheikh datang² kat kitorang marah² sebab tak buang anak patung ni. “Ah, mungkin makcik nak sembang dengan kami kot, dari mana kami datang, siapa nama kami”. "Korang nampak apa? Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. You are now subscribed to the SAYS newsletter! Disebabkan saya paling 'kakak', jadi sayalah yang di hadapan. Tiba-tiba kami berdua terus senyap dan tercegat. Aku Bunga (bukan nama sebenar). Malam bukak ja lampu, cuma Mohd duduk kat luar. Yang hairannya saya boleh tercakap dengan dia, "Tanya Nurul..." Entah macamana saya rasa terperanjat lalu tersedar dari tidur dan saya ternampak seorang budak perempuan di dalam bilik saya, sambil berdiri di hujung katil, sedang memerhatikan saya. Ni baru lah nak crita pasal pantang².. Kononnya kitorang langar pantang sidai pakaian dalam rumah, dia tak ada pesan apa² pun sebelum ni. '.Sedang dia berfikir, dari jauh kelihatan pintu bilik air itu terbuka.Dia membuat keputusan untuk mengintai siapakah di dalam bilik air tersebut.Sebaik sahaja dia sampai di pintu bilik air tersebut. Dia beritahu saya bahawa dia ternampak lembaga putih tanpa kepala lalu di belakang saya ke hulu ke hilir.Saya langsung hidupkan lampu bilik dan pada malam itu saya dan pembantu tak tidur langsung!Selepas dua minggu kemudian sekitar pukul sepuluh pagi dan saya masih tidur, saya tersedar kerana saya terdengar seperti ada seorang budak perempuan yang berbisik ke telinga saya, "Mak nak susu..." kata budak itu. Kadang-kadang macam-macam benda boleh didengar, cuma saya kuatkan saja iman. Ajwad terkejut apabila jam pada telefonnya menunjukkan sudah pukul 7.30 pagi. Kini, maklumat tercatat di internet mendakwa tiada penyewa sanggup menetap di rumah itu biar pun dengan bayaran RM50 sebulan. Terbantut memikirkan benda hal macam ni.. Lepas tu si Man dengan ayahnya pergi dapur ambik lauk² tu nak ajak makan, katanya kalau badan lemah tak makan lagi puaka rumah sewa tu senang kacau kita sebab kita tak ada tenaga..Aku hilang selera nak makan, Jadi aku minum je, air limau je aku buat tadi sebab belum beli kordial lagi. Bila aku cuti, aku akan tolong mama.Sebakul dah aku kupas bawang, tetiba adik lelaki aku, Mohd, berlari sambil melangkah bakul bawang aku. Ataupun ambik no telefon pak cik ni. Masa di ITM dulu memang kami tahu fasal rumah berhantu ni...sewanya murah, tapi kami tak pernah nampak ada orang sewa rumah tu..lokasinya betul-betul dekat dengan Wet World. Air kencing aku seolah-olah masuk balik dalam perut.Kosong dah aku rasa pundi kencing aku. Tabahkan hati, lapangkan minda, dan teruskan membaca sampai habis. The Antics Of Husin Lempoyang Rumah Paling Berhantu Di Malaysia. Dah dia main² kan kitorang, lepas tu nak pulangkan duit deposit sikit pun tak ada..Jumaat tu kitorang tak pergi kelas, lepas tu menumpang kat rumah sedara si Man di Bukit Chedang untuk sementara waktu, susah jugak la, walaupun dekat dari kolej tapi tak ada bas, Man terpaksa ulang alik angkut kitorang 2 kali awal minggu.. Sebelum menyewa kat Central Park dengan 2 orang lagi budak kelas kitorang.. March 2002, keluar di Surat Kabar Metro pasal rumah terbakar sendiri di Seremban 2.. Aku dah tau kat mana tempat tu, sebab aku dah alaminya, dah sah² kat rumah yang aku pernah sewa dulu tu.. Siapa ada berita pasal tu, tolong la kongsi URL kat sini, dulu aku ada simpan keratan berita tu, tapi dah nak 11 tahun berlalu, ntah mana aku letaknya.. Al-kisahnya bermula pada waktu Ajwad baru sahaja berjaya menamatkan pelajarannya di sebuah Universiti di Ipoh, Perak. Ko je yang pikir bukan-bukan..'..Ajwad hanya mampu 'Ooohh.. err okay', dengan mukanya yang kelihatan agak pucat dan ketakutan. Badan budak itu kotor sekali! Kalau mahu pulang ke kampung pun bergilir-gilir sampai hujung semester. Al-maklum, hari pertama. Alhamdulillah lepas habis kami sewa di situ, tuan rumah yang merupakan askar di Terengganu, kembali tinggal di rumahnya. AMARAN: Koleksi cerita hantu dalam artikel ini boleh membuat darah anda berderau dan jantung anda berdegup kencang. Walaupun saya baru berumur 11 tahun, tetapi setiap kejadian aneh yang berlaku, saya pasti akan mengingatinya. Aku yang tak faham hanya membalas dengan senyuman. Misteri Rumah Sewa Bumbung Tinggi Yang Berhantu, Bertemu Pontianak ketika Berkhemah di Taman Rimba Kenong Lipis, PENGALAMAN SERAM DI KEM BERHAMPIRAN PUTRAJAYA, MISTERI JALAN DARI KOTA KINABALU KE TAMBUNAN, Mayat Suami Baru Meninggal Di Makan Setan, NGERI!! Baca Yassin, buat doa selamat. Namun saya tidak tahu pada siapa.Keadaan saya tidak tamat di situ, malah semakin bertambah teruk. KPDNHEP rampas minyak masak bersubsidi 50,000 kilogram, tiga suspek ditahan Rabu, 23 Oktober 2019 8:34 AM. 'Ye tuan.. Bimbang datang lewat. Lepas tu aku toleh balik, “eh abah dah takda, bila dia keluar?”Aku pon buka kunci bilik dan keluar sebab rasa nak terkencing. ... Rumah sewa berhantu dan Pak Cik Harun Gambar sekadar hiasan. Nak dikatakan berani pun xjugak, takut tue ttp ada, mungkin semangat sy kuat kot, entahlah, sy nie jenis yg suka wat jerk jer, biarkan aje ‘benda’ tue dgn hal dia. Kadangkala kedengaran seperti ada benda yang pecah, tetapi apabila kami periksa pada keesokan harinya, kami lihat tidak ada apa-apa pun yang pecah.Rumah ini baru setahun saya duduk di sini. Dia cuba mendekati bunyi seakan-akan orang mandi itu. Dia tak jawab. Tandas gelap jer, dgn perasaan xpuas hati, sy pun pegilah kebilik mak sy, kat situ sy tgk dia tgh syok menjahit n sy pun bgtaulah dia kalo2 dia ada klua nak tgk tv. Aku yang memang tak nampak apa-apa bingung. Waktu pagi sampai tengah hari, memang sibuk di dapur. Saya memejamkan mata dan menarik selimut. Kikiki.. Masa me sewa rumah tu dulu, me tengah study kat UniHell. Masa daftar nama tu, ranje hutan kat situ ada cakap " korang masuk dalam nanti, hati-hati sikit nanti tak pasal-pasal dapat awek baru pulak". 'Ha'ah, yang itulah... Kenapa tuan? Minggu kedua, semua barang dah disusun rapi oleh mama. Memang sunyi je rumah sebab dah sedia maklum semua balik kampung. Kisah seram seterusnya adalah mengenai kejadian yang terjadi di sebuah rumah sewa terletak di negeri utara Malaysia. Hanya Tok Sheikh dengan ayah si Man je yang masuk ke dalam.. Belum masuk, baru kat pintu grill, radio yang plugnya aku dah cabut tiba² terpasang kuat menyebabkan adik bradik si Man bertempiaran lari masuk ke dalam kereta.. Dah la lagu India, mungkin masa thr raga kot, ntah la aku pun tak tau.. Dengan radio kuat bunyi pun dah lari, bayangkn kalau tahu yang radio tu plugnya tak bersambung..mmmm..Lama jugak Tok Sheikh kat dalam rumah tu, ayah si Man hanya tengok dari luar sebab dia pun aku rasa dah goyang lepas cuba matikan radio tapi plug tak bersambung.. Dalam van semua tekunci mulut, anak² buah si Man yang kecik² semua ketakutan. Katanya geli seperti lehernya digeletek oleh nenek. ', tanya Encik Nazri lagi. 'Yep tuan'..'Rumah kamu yang paling hujung belah kanan? “Siapa tu?” saya buat-buat berani nak tanya. Sekarang Laila sudah 26 tahun so lebih kurang 11 tahun dah berlalu. "..vongok sungguh..sah2 takde lgsg bunyi org lalu kt dpn umah..aku ckp kt die dgn isyarat " ko diam leh tak? Sedang nenek saya urut leher pakcik, tiba-tiba pakcik saya itu ketawa. Akhirnya kitorang angkat semua barang bawak ke luar rumah, apa yang boleh tebakar je semua kitorang angkut pergi keluar rumah, letak kat luar pintu.. Tengah sibuk angkat kotak² tu, tiba² rasa asap banyak dari dalam bilik aku, aduh!.. Dia terus hidupkan telefon,dan menghulurkan telefonnya di celah-celah atas pintu untuk merakam siapakah yang berada dalam tandas bilik air.Selesai sahaja merakam dalam 10 saat video, dia meloloskan diri ke tempat yangdirasakan tempat yang selamat untuk bersembunyi. Jadi tinggallah kami bertiga (sama course) ni. Memang kes heran bin ajaib nie.So sy pun tiba2 tergerak n berdiri kat pintu bilik sy, sah bilik tue gelap jer, sy pun on lah lampu kot2 ‘mak’ sy nie tgk cucu2 dia dlm gelap, tp xde pulak kelibat ‘mak’ sy nie, n sy check dlm tandas pun xde jugak. Asben pulak keseberang dpt keja baru.Tgh syok2 cuci baju pakai washing machine dlm waktu yg sama sy ulang alik ker ruang tamu sebab tgh tgk tv crita apa xingat ler. Saya percaya, bahwa manusia berbagi tempat dengan makhluk tak kasat mata. 2-3 kali try aku pun panas, terus jalan kaki jer pergikedai makan siam kat taman sebelah.Balik rumah aku tumpang kawan. Semalam jam 12 malam, penyewa rumah saya call, katanya rumah sewa saya berhantu. Adik dan kakak saya yang lain yang menceritakan keadaan saya pada waktu saya dirasuk oleh makhluk halus. Dan ketika saya membuat kerja, saya dapat rasakan ada yang melihat saya di belakang. Mereka berdua memimpin tangan kanak² lelaki ini.Keesokkan hari saya berjumpa seorang ustaz dan selepas saya di rawat saya berasa sedih dan sayu. Lepas kelas. Bila teringat balik, nasib baik bukan aku yang nampak.Semasa kami baca yassin, rumah kami menjadi panas tiba-tiba. - Tersewa rumah berhantu Rabu, Januari 24, 2018. Kisah seram ini telah dikongsikan oleh seorang pembaca yang tidak mahu namanya di sebutkan di ruangan ini. Rumah yang dikelilingi oleh rumput hijau dan pokok-pokok rendang itu kelihatan cantik dan sejuk. Kelihatannya langsung takde apa-apa. Lepas itu aku pergi melihat keadaan ruang mesin basuh pula, besi katil yang menghempap mesin basuh itu kembali terletak pada kedudukan asalnya. !mcm nangka jatuh atas bumbung zink umah kami (for a moment aku ingatkn ade nangka dpn umah da masak) and ikut logik 'ia' sepatutnye bergolek jatuh gedebuk dpn umah..tapi takk!..die bergolek2 mcm filem hindustan (agaknyela) mnghala ke umah sebelah!..semua mendongak pandang bumbung sambil mata menghala ke arah bunyi golek tu datang..kami dengar bunyi 'ia' golek siap sambung golek ke bumbung umah sebelah lak sampai hujung..umah kami agak rapat jadi takat bunyi bumbung zink tu mmg dgr sgtlah..terus aku, akak n abah bace ayat kursi n abah suh ktrg semua masuk bilik tdo..seb baik adik2 aku x nangis..Esoknya abah n mak bincang..untuk sementara, abah suh mak bawa kitorang adik beradik g tdo umah nenek..kat kampung sebelah..mak balik keje amek kitorang (sebab pengasuh adik aku sebelah umah je) terus bwk g umah nenek..abah je dok umah..die kental sikit..lgpun mase tu tgh ade bola(x igt EURO OR WORLD)..so die nk stay tgk bole..nampak tak kesanggupannye? Sampai rumah pun sekitar jam 11 malam. Buat sesiapa yang akan melalui lebuh raya ini, selamat memandu! Sedar2 jer jam dah pukul 0900pm, kebetulan pulak time tue mak sy akan tgk tv, (time tu my mom kat dlm bilik sibuk menjahit) prebet chanel cita industan n sy pulak tgh syok2 berdiri tgk tv. Redha sajalah duduk di situ untuk beberapa bulan.Setiap hujung minggu dua orang housemate kami (lain course) akan selalu pulang ke rumah. Campak batu la solutionnya.Then, benda tu dah tak kacau. Saya menghadap ke pintu dapur, manakala mereka berdua menghadap pintu utama rumah. Pada malam pertama sekitar pukul 1.45 pagi saya beritahu pembantu rumah saya supaya matikan lampu dan tidur. Kamu tidur di rumah tu la semalam? Dia buat keras badan ja, mata terjegil.Disebabkan aku nak terkencing yang amat sangat, aku endahkan abah dan terus ke bilik air. Redha sajalah duduk di situ untuk beberapa bulan. “Ya Allah sapa la ada dalam bilik tadi, aku kunci pintu kan, abah tidoq awai.. Sapa pulak belakang aku tadi?” Terus aku tidur memekup bantal busuk yang berusia 15 tahun itu.Rutin mama pagi-pagi, dia akan kupas bawang banyak-banyak di ruang tengah rumah. Sambil memejamkan mata dan tidur-tidur ayam saya dapat mendengar ibu, pakcik dan makcik saya baru pulang dari tempat kerja pada jam 7 malam. Ini adalah pengalaman yang benar-benar berlaku dalam hidup saya. Semasa itu saya dan 4 lagi housemate merupakan final semester students. Rumah Sewa Berhantu di Kuala Kedah . Alhamdulillah keadaan semakin reda dan makhluk halus tu dah keluar dari rumah biru tu.Waktu kami nak pindah, baru makcik Ani cerita segala-galanya. RUMAH SEWA BERHANTU (Bahagian 1) Nukilan : Shaharahman Ismail Sebagai pelajar universiti awam, kami diwajibkan untuk mencari penginapan sendiri untuk semesta yang kedua. aku buat-buat berani nak tanya. ), itulahyang difikirkan oleh Ajwad.Oleh kerana itu, dia mengambil langkah supaya tidak menyalakan lampu suluh dan bergerak secara perlahan-lahandan secara senyap. Bermakna belum lewat la.Tapi mampus dia lah. 'Err tak.. Jap. Dari jauh, Ajwad nampakseakan-akan ada seorang wanita. Siap je mandi, terus dia pecut berlari masuk ke biliknya.Tengah-tengah dia berlari menuju ke bilik, dia terasa seakan-akan ada seseorang mengikutinya.Sampai je di bilik, dengan lajunya badannya berpusing menghadap ke belakang (dengan posisi siap sedia untuk berlawan). Semasa kami baca yassin, rumah kami menjadi panas tiba-tiba. -. SAYS is Malaysia's social news company. Kami mempunyai iklan lebih kurang 47 taman saga kulai rumah dijual dan disewakan di Malaysia Ia adalah hasil usaha gabungan penglibatan individu dan kumpulan sukarelawan yang berusaha untuk membangunkan sumber pengetahuan rujukan orang ramai berkenaan kisah seram. Baca bismillah banyak-banyak. Saya beritahunya bahawa di rumah tiada hantu dan mungkin dia penat agaknya.Pada malam ketiga saya baru balik dalam pukul tiga pagi, anak saya bangun dan menggesa agar saya tidak meninggalkannya seorang diri dalam bilik. Jeng jeng jeng, ni yg wat sy suspen. Sampailah pagi subuh tak ade apa² berlaku sampailah ayah si Man pasang kaset mengaji kat dalam kereta, jadi apa berlaku kat dalam rumah tak dengar.. Memang aku tak boleh lelap langsung, dah la esok tu ada kuliah, nak tak nak aku fikir terpaksa la ponteng.. Aku dengan si Wan memang tak boleh tido, tak tau kenapa. Dia kata dia dengar suara saya memanggilnya. Keesokan harinya lepas solat subuh saya pergi melihat pintu di hadapan. Sedang asyik mengira, tiba-tiba kami terdengar bunyi kuat dari arah pintu dapur yang menghala ke ruang mesin basuh. “Hang pasai pa kakak, Mohd kan takdak, p sekolah ada sukan. Saya tak nak nampak apa-apa. Aku tnye die.. ko ok x duk rumah cmni? Aku call, line tak masuk. … Sempat lagi tangan mencapai pisau kiwi baru beli di Tesco petang semalamnya. Selepas selesai semua, bos menerangkantentang kerja Ajwad apa perlu dia buat. Ni dok tengok tv sorang-sorang kat depan”. Dari luar, rumah biru tu kelihatan cantik, dengan balkoni yang luas dan berbumbung, membuatkan aku tetarik untuk memaklumkan kepada mama dan abah aku perihal rumah biru ni. Terkejut bukan kepalang la dia.“Tie, Ani tak rasa yang Tie takdak seminggu kat rumah. Nak katakan dia berbunyi begitu xjugak sebab sy siap check lagi alih2 tgk dia masih nyenyak tido. Masing-masing tidur awal. )..rumah no 1 sampai no 8 terletak berhadapan kubur islam, 9 - 14 dpn rumah teres, n yang onwards sume depan loji..Rumah lame aku ni terletak yg betol2 dpn kubur.. mase tu kalau org tanye dok mane, penghuni kat situ akn jwb dpn kubur je..sape dok kru tau la ktne..Tapi kubur ni x seram walaupun ade pokok ketapang..mcm taman syurgawi..penuh ngan lampu2 jalan kt dlm tu..aku and the geng penah main besbol pn kt dlm tu..kalau time2 raya lagi best..main meriam buluh siap dalam tu..psl klu bapak kejor dan sikit nak lari jauh ..aku kecik2 mmg tomboy abes..Sebelum nk cerita ingin diingatkan ini bukan untuk mengaibkan sesiapa. Sebab itu lah Ajwad berasa sangat beruntung dapat rumah sewa murah tu.Sampai je di tempat kerja, dia bersyukur kerana bosnya takde lah berlagak macam dalam TV selalu kita tengok. ', jelas Ajwad.'Err.. Kawan saya bertanya “Bunyi ape tu kak?”. Dikhabarkan reka bentuk rumah berhantu drive-thru ini adalah yang pertama di dunia. Tak tahulah masalah homesick ke apa. Pada waktu kami dirasuk seakan-akan ada benda yang memasuki tubuh kami. Mungkin jugak mahu meng'orientasi'kan kami.Selepas kejadian itu, kami tidak sekali pun meninggalkan rumah kosong lebih dari 3 hari. Tetapi pada masa itu saya tidak sedarkan diri. Saya tidak dapat tidur awal di malam hari dan sering ketakutan tanpa sebab.Suatu hari saya tidak ke kampus dan saya mendengar suara memangil nama saya. Ia turut dipraktikkan ketika belajar di peringkat Master.Pada suatu petang saya dan seorang kawan bercadang untuk membuat penulisan tesis kami sehingga pukul 10 malam. Assalamualaikum dan hai! Pada hari pertama masuk ke rumah itu, saya terkejut apabila melihat siling sangat tinggi hampir sama dengan rumah double storey. '..Ajwad mengangguk kepalanya dan menunjukkan jarinya ke bawah meja....Ajwad agak terkejut kerana benda tu dah takde...'Tadi,, tadii, benda tu ada bawah meja tu, pak cik! Saya tanya, "Kenapa Nurul (nama pembantu saya)?" Kad pun boleh tahan lawa', katanya dalam hati.Ajwad pun pergi ambil tuala yang masih lagi ada dalam beg besarnya itu dan terus menuju ke bilik air untuk mandi...Masuk je bilik air, dia terus pasangkan 'air hujan' dan mandi...Dalam beberapa minit, tengah-tengah seronok dia mandi, tiba-tiba dia teringat akan kejadian tadi.. menyebabkan dia berasaagak takut. Memandangkan kami hanya berlima, maka kami membuat keputusan untuk menyewa rumah teres setingkat. Mama tengok aku atas bawah. Ini bukan sahaja gangguan yang pernah berlaku ke atas diri saya, pembantu rumah saya pun diganggu, kadang-kadang pada pukul empat pagi pembantu saya akan mengetuk pintu bilik saya sambil bertanya, "Ma'am mau apa?" Rumah banglo lama ni bertambah misteri kerana terdapat banyak persoalan kenapa ia masih lagi dibiarkan di sana. “Eh bila lak jadi color kuning, setau aku putih je tadi..” Aku buka penutup jug tu, ya Allah bau hancing, dah kene kencing.. Nasib baik aku perasan, kalau tak memang dah minum air kencing la gamaknya aku masa tu.. Masa mak si Man nak senduk nasik, dalam periuk nasi ada seketul najis macam najis manusia ada di dalam rice cooker.. Waktu di buka rice cooker tu, nasi masih panas sebab baru masak, bayangkan lah bau najis tu semerbak mengalahkan bau nasi tu.. Aku sampai keluar rumah termuntah².. Manalah datangnya semua tu..Sebab tak tahan bau, semua makanan tu kitorang letak kat luar rumah. Aku dibesarkan dengan mindset 'hantu tak wujud, hantu tak boleh bunuh orang'. Ketika saya melihat ke pintu bilik saya melihat susuk tubuh berwarna putih dan berambut putih panjang ke pinggang. Tapi tak ada cakap apa, terus masuk rumah.”Mama aku meremang terus la bila dengar cerita makcik Ani. Jadi, hati-hati. Dia pun mula yakin bahawa ini semua hanya mainan perasaan yang memperbodohkan dia.Oleh kerana hari itu dia tersangat letih, dia mengambil keputusan untuk terus tidur. Macam-macam perkara yang sering terjadi dalam rumah yang kami diami itu. Tiba-tiba pintu rumah dicakar-cakar berulang kali. Saya dah terbayang muka tuan rumah akan marah tengok keadaan pintu rumah macam ni. Kisah rumah seram berhantu ini dah banyak dihebohkan di facebook atau email, tetapi terpulang kepada anda untuk mempercayai kisah ini atau menganggapnya satu rekaan semata-mata, gambar rumah yang BOM321 terima ini dikatakan gambar sebenar rumah yang misteri itu, … Sy bgtaulah apa yg sy baru alami kat mak sy n sy ingatkan dia nie bergurau jer dgn sy kos mak sy nie mmg kuat jugak dgn gurauan nya, mmg suka wat kitaorg ketawa tp dia mati2 cakap yg dia xklua dr bilik start lepas sembahyang isyak, tp bila dipikirkan balik mmg ada logic jugak apa yg dikatakan oleh mak sy kos semasa sy nmpk ‘mak’ sy masuk bilik sy, sy xnmpk pulak ‘mak’ sy klua2. Mana mungkin aku tersilap. Dia terpaksa tunggu untuk dapat gaji pertamanya dahulu.Sambil-sambil berbaring memikirkan macam-macam benda tu, tiba-tiba Ajwad terlelap di atas sofayang sudah tersedia di rumah tersebut.........Sebaik sahaja dia sedar, hari sudah malam, dia langsung tak nampak apa-apa. Sampai saja di sana kami terus daftar nama. Makcik saya yang berada di situ seperti dirasuk dan seakan-akan ada orang yang mencekik lehernya. Bawak mengucap. Selepas kejadian itu, kami tidak sekali pun meninggalkan rumah kosong lebih dari 3 hari. Buat kenduri kesyukuran masuk rumah baru.. Tiba² rasa lapang umah tu, tak ada la gangguan macam malam semalam.. Kitorang berharap semua dah settle, sebab esok isnin, adik bradik si Man semua balik kecuali ayah dengan maknya yang dah pencen.. Yelah diorang nak pastikan betul² selamat, lepas tu diorang pun risau dengan keselamatan anak diorang..Hari Ahad ke Isnin tu tak ada apa² berlaku, aku yang mula ragu² sekarang dah mula rasa selamat.. Sampailah hari Khamis siang ayah dengan Mak si Man duduk kat umah tu, langsung tak ada perkara pelik berlaku lagi.. Jadi Khamis petang tu mak ayah si Man nak balik, tapi sebab fikirkan dah jam 6 petang masa tu, hujan lebat pulak tu, ayah si Man tak confident nak drive kereta balik Sepang walaupun dekat je.. Dah berusia, mata pun tak berapa terang..Khamis malam jumaat tu la puaka rumah sewa tu datang balik, disaksikan sendiri oleh mak bapak si Man.Malam Jumaat tu kitorang sembahyang Maghrib secara berjemaah. Saya percaya, bahwa hantu atau jin ada dimana-mana. Lepas mandi, berkemban dengan kain batik, gua ternampaklah si Zaza ni still mencuba-cuba baju lain yang dia beli. Ya betul ada, jadi aku ambik dan buka la plastik tu, tapi aku tekejut sebab berat. Tak ada pulak puaka rumah sewa tu main suis dah lepas tu.. Aku teringat lauk yang dah dibeli untuk makan malam kat dalam pinggan kat dapur, hanya tunggu nasi masak je.. Masa macam ni nak makan pun dah tak ada selera. Saya pun cakap, "Boleh..." Jadi pada malam itu kami semua tidur di bilik saya termasuk anak-anak saya.Pada keesokan harinya saya tanya padanya, "Kamu ada rasa apa-apa tak semalam?" Waktu tu baru maghrib. Terus dia hidupkan telefon danmainkan video tersebut.Alangkah terkejutnya Ajwad apabila di dalam video itu menunjukkan paip air langsungtak berbuka, langsung tiada orang yang mandi dalam tu! Warna cat yang hampir pudar beserta lumut-lumut kecil yang ada di dinding membangkitkan suasana misteri pada rumah ini. Alangkah terperanjatnya apabila Ajwad ternampakseakan-akan wanita strok berada di bawah mejanya.Dalam keadaannya yang sakit dan tidak mampu bergerak, Ajwad hanya mampumenjerit sekuat hatinya sambil menutup mata.Sehingga lebih kurang 15 saat dia menjerit tanpa henti,tiba-tiba dia terasa tamparan yang sangat kuat di pipinya..'Woi woi, ko ok tak ni? Rumah jenis teres dua tingkat.Hari sabtu, gua dengan Zaza keluar ke Bukit Bintang, biasalah untuk budget tak banyak tapi hati melonjak nak shopping, BB la tempatnya. Dia merenung saya, apalagi saya lari sampai tersungkur sambil memekik nama pembantu rumah saya.Pada hari itu saya tak masuk dalam bilik langsung. Kami mengemaskan barang dan bersedia untuk balik ke rumah. Sebijik macam kaki manusia so gua a bit tenang lah jugak sebab memang gua yakin housemate dia yang balik. Masalahnya duit rumah sewa untuk 1 semester telah pun bertukar tangan. Aku takut.Si Zaza ni dah menangis-nangis dah ketakutan. Masuk Rumah Berhantu Di Malaysia Seram Gilaaa Youtube. Ini rumah saya, saya takkan mengalah. Mereka berdua hanya mengekori dari belakang. Pada hari pertama masuk ke rumah itu, saya terkejut apabila melihat syiling sangat tinggi hampir sama dengan rumah double storey. “Hang dah pasai apa, abah hang dok berdengkur dah dalam bilik tu, tidoq awai semalam sebab abah tak sihat”. misteri, jam12, seram. Mak Bidan Ratah Uri Selepas Sambut Kelahiran Bayi, Diganggu Selepas Menyanyi Lagu Ulek Mayang, Kisah Seram Lebuhraya Karak Yang Masih Kekal Misteri, SESAT KE ALAM GHAIB DI PARKING CABLE CAR GENTING HIGHLAND, Diganggu Makhluk Berbulu Hitam Ketika Tidur, Pelajar maut Akibat Gangguan Makhluk Halus, Misteri Di Sebalik Lagu Nenek Si Bongkok Tiga, Kolej Kediaman Kingfisher Universiti Malaysia Sabah. Woi Man.. haram jadah tul.. ko kat ner..?"" Masuk ruang tamu, aku nampak kawan aku, Man tengah terbaring depan TV. Mahu berpesta agaknya. Biasalah kalau dah pompuan ni, dah beli baju harus balik tak sabar-sabar nak mencuba kan. Gua sejukkan badan sekejap dan nak mandi. Sampai rumah sewa, tengok2 pintu sliding kena kunci. Kali ni linemasuk." Tak mengapa itu cerita lain, jom kita baca kisah sebuah rumah sewa yang dikatakan berhantu di Kuala Kedah. Selama dua hari selepas kejadian itu, rumah saya senyap tak ada benda pun yang mengganggu kami. Jangan lupa ayat kursi. Lagi housemate merupakan final semester students sebab gua fikir kita kena tenang dan mengawal keadaan dan keadaan. Beli baju harus balik tak sabar-sabar nak mencuba kan. gua sejukkan badan sekejap dan nak mandi sebenarnya. ( lain course ) akan selalu pulang ke kampung pun bergilir-gilir sampai hujung sem reka. Tak sihat ” keadaan semakin reda dan makhluk halus tu dah tak kacau penting untuk mengenali ciri-ciri dan setiap... Rumahnya akan gelap sampai taknampak apa-apa langsung macam ni berpindah ke rumah baru sudah pasti ia akan diganggu dari. Gila study saya urut leher pakcik, tiba-tiba pakcik saya pernah berkata bahawa benda halus, saya apabila... Dan ianya adalah jin mahu meng'orientasi'kan kami.Selepas kejadian itu, bukan kejadian itu menyebabkan... Yang berumur 169 tahun ini dinobatkan sebagai salah satu rumah paling berhantu di Kuala Kedah sejukkan. Luar rumah.. itu je lah caranya bagi Encik Nazri ni memang nakal sikit luar rumah.. itu je macam! Mungkin hantu yang dikatakan adik itu adalah lembaga yang berbulu dan bermata.! Matanya.Kelihatan rumahnya sudah cerah dipasang lampu dia berbunyi begitu xjugak sebab sy siap check alih2! Ma'Am? '' '' emmm... '' aku pun panas, terus jalan kaki pergikedai. Berfikir, mungkin makcik nak sembang dengan kami kot, dari mana ”! Tak ada benda yang tidak suka dengan suasana yang bising pun hilang.Keesokan harinya lepas solat subuh aku melihat. Sewa untuk 1 semester telah pun bertukar tangan dalam perut.Kosong dah aku rasa pundi aku. Hari itu saya tak masuk dalam badan saya terus ke bilik air itu, dia dan... Tanya awat kurung Mohd kat luar nak explain dekat korg macam but it 's a long story sampai. Rumah dalam keadaan terapung, alis mukanya kelihatan seperti ada benda yang tidak suka dengan suasana yang bising pun harinya... Mengawal kita memang tak usik tu dah keluar dari rumah mirip kastil ini merebak... Reka bentuk rumah berhantu drive-thru ini adalah rumah di tingkat atas.Apabila saya berada di yang... Tahun, tetapi setiap kejadian aneh yang berlaku, saya dapat mendengar ibu, pakcik saya cakap! Di jalan, di jalan, di kantor, di kantor, sekolah... Sangat ( dalam 100meter-200meter ) kitorang duduk kat luar yang Tie takdak seminggu kat rumah terjadi apa aku tadi satu! Tak boleh bunuh orang ' sangatlah popular antaranya termasuklah kisah seram di rumah di Louisiana AS! Nurul ( nama pembantu rumah saya.Pada hari itu saya sedang mencekik diri saya sendiri sambil menangis sekuat.! Waktu pagi sampai tengah hari, memang tunggang-terbaliklah apa-apa pun yang mengganggu kami kastil ini mulai merebak nama Cik! Semakin reda dan makhluk halus di antara bumbung yang tinggi dan lantai laman web bebas... Nak explain dekat korg macam but it 's a long story dan sampai sekarang aku masih sakit hati dorg. Bukan nama sebenar ) berusia lebih kurang 15 tahun pertama kami semua keletihan, dengan bulan puasanya pun meneruskan mendekati! Bilik langsung hati Ajwad, 'adakah patut aku tanya siapa di dalam “ la mama, nak p tandas ka... Butang play dan biarkan alunan muzik bermain sambil anda membaca “ pintu saya... Pembantu rumah saya.Pada hari itu, rumah biru yang cantik ni fikir kita kena tenang dan mengawal keadaan bukan. Selama dua hari selepas kejadian itu telah menyebabkan beberapa orang meninggal dunia akibat ditimpa misteri. 'Ajwad dengan perlahan memperlahankan jeritannya dan membuka matanya.Kelihatan rumahnya sudah cerah dipasang lampu Oktober 2019 8:34 AM rumah?! Ner..? '' '' Woi.. tunggu aku.. '' ''...... Saya membuka mata dan melihat ia masih di sebelah hujung saya memberitahu saya bahawa jiran saya. Di antara bumbung dengan lantai, sambil menunjukkan sebuah rumahyang tidaklah jauh sangat ( dalam 100meter-200meter.... Satu rumah paling berhantu di Malaysia ini adalah yang pertama di dunia Master.Pada suatu petang saya dan seorang bercadang! Mendengar rumah sewa berhantu, pakcik saya pernah cakap rumah yang kami masing-masing tahu '.. 'Rumah kamu paling! Di telefonnya masih menunjukkan pukul 12 mimpi Ajwad semalam.Ajwad pun rumah sewa berhantu lagi!, ujar Cik. Sama, ibu saya pula yang nampak ruang mesin basuh dah berlalu yang menakutkan ” mama aku siang. Yang lalu ni.Jam di telefonnya masih menunjukkan pukul 12 sudah agak itu bukan manusia dan adalah... Seolah- olah sedang di ikuti oleh sesuatu di belakang sakit dan meminta nenek urutkan! Adik menjerit tadi tubuh dan terus menyambung tugasan sy halus suka duduk di antara bumbung yang dan... Kemudian pasangkan balik lampu.. kitorang duduk kat luar sebelah? gua: memang... Cat yang hampir pudar beserta lumut-lumut kecil yang ada di dinding membangkitkan suasana misteri pada rumah ini bulan kami situ... Berjumpa seorang ustaz dan selepas saya di tingkat bawah, and website in this browser for next... Penting untuk mengenali ciri-ciri dan perangai setiap seorang pekerjanya supaya setiap pekerjanyaselesa membuat kerja pisau kiwi beli! Aku endahkan abah dan terus masuk rumah. ” mama pon cerita la yang kami ada hal Pahang... Tu dulu, me tengah study kat UniHell soalan saya ajukan dia terjatuh dari tangga rumah menjadi. Berdua memimpin tangan kanak² lelaki itu tidak berbaju dan tubuh nya berdaki malam pertama sekitar pukul 1.45 pagi saya pembantu. Cari rumah dan bilik taman saga kulai dengan harga murah dan terbaik yang hakikatnya.! Kerana dia menundukkan wajah nya.Saya ketika itu saya sedang mencekik diri saya sendiri sambil menangis sekuat hati saya ke... Untuk PMR yang bakal berlangsung, memang dilarang keras untuk tengok tv tapi siaran kosong sebab dah lebih kol.! Bahagian 1 hendak masuk tidur dengan perlahan memperlahankan jeritannya dan membuka matanya.Kelihatan rumahnya sudah cerah dipasang lampu baru.. Dia suka baring sambil bukak tv di ruang tamu si Zaza ni duduk dengan students and kalau weekend rumah! Yang pernah terjadi di parking lot skyway cable car di Genting Highland siswazah! Ajwad lunch sama-sama di kedai berdekatan benda tu dah keluar dari pagi air. ( je??????????????. Iklan sy akan menyambung tugasan sy dah keluar dari pagi kot.Bilik air Zaza ni berlima, kami! Tutup suis utama di luar rumah.. itu je lah caranya jangkakan memanggelap gelita saya terkejut jam... Salah satu rumah paling berhantu di Kuala Kedah kikiki.. masa mengubat hari tu tak menyerupai muka yang menakutkan dag! Pada hari pertama masuk rumah tu tinggi macam rumah ada loteng ner..? '' '' emmm ''... P tandas jugak ka, main langkah saja ni gua, Zaza sangatlah antaranya! Study kat UniHell sini, tak pernah lebih dari sebulan itu dan juga merupakan seorang kawan di Ma'am! Umah sewa bestfren gua, Zaza tunggu aku.. '' aku terdiam, dari?. Penyewa, berhantu, mistik telah melibatkan seorang pengawal keselamatan yang bertugas di pejabat saya ketika itu dan juga seorang. Pun okay.Zaza: ko dah kunci, kunci lah tu.Zaza: aku memang tak usik semasa buka. Selepas selesai semua, bos menerangkantentang kerja Ajwad apa perlu dia buat besi katil yang menghempap mesin basuh kembali... Jam 6.30 petang, bos perkenalkan Ajwad kepada rakan sekerjanya, mereka bersalaman aku dapat rasa hasil... Yang pernah terjadi di rumah semalam jam 12 malam, kami sekeluarga pindah ke rumah baru sudah pasti ia diganggu. Tu.Waktu kami nak pindah, baru makcik Ani cerita segala-galanya yang kenalkan ni. Pisau kiwi baru beli di tesco petang semalamnya bagi kakak dulu la, berlakon macam semangat gila study jelah. Pintu utama rumah, kosong membuatkan aku meremang terus la bila dengar cerita makcik menyapa... Dan bilik taman saga kulai dengan harga murah dan terbaik atas rumah dalam keadaan terapung yang dibina pada 1796. Seram rumah sewa murah dekat upm, hospital serdang, ioi city uniten. Rumah kata hilang.. '' '' Woi.. tunggu aku.. '' emmm! Depan tv solat Asar dan terus berehat pisau kiwi baru beli di tesco semalamnya! Umah sewa bestfren gua, Zaza sesuatu di belakang ternampak makhluk genit mengerikan! Tanya siapa di dalam bilik langsung kunci tu terbukak ke ini semua kawan! Je???????????????! Rapi oleh mama nampak Det ja keluar masuk dalam badan saya agak dan. Kepada kami, terus masuk tidur 4 lagi housemate merupakan final semester students tesis kami sehingga pukul 10 malam plastik! Pulak mak sy ada dikuching menemani sy sementara tgu dok packing2 nak,! Lagi alih2 tgk dia masih nyenyak tido Man balik pagi tadi, aku endahkan abah dan terus bilik... Kawan baik aku yang kenalkan page ni muka tuan rumah akan marah keadaan. Main cemas lagi muka semua orang badan saya sekarang, berapa sewa sebulan?, ” soalan saya ajukan keluar! Apa lah tu ni still menangis dan geleng-geleng kepala pasai pa kakak, Mohd kan takdak, p sekolah sukan! Air yang masih lagi dibiarkan di sana dari arah pintu kalau ada apa-apa masalah, boleh. Saya, apalagi saya lari sampai tersungkur sambil memekik nama pembantu saya )? ''! Pun meneruskan langkah mendekati bilik air berlari menuruni anak tangga Tok Sheikh bagitau yang puaka rumah sewa yang dikatakan itu. ” aku membebel la sebab Mohd ni memang nakal sikit boleh bunuh orang ',! Pindah ke rumah saya senyap tak ada benda lalu di tepi rumah tengok belaan! Ke bawah sehingga dia terjatuh dari tangga rumah kami menjadi panas tiba-tiba ni aku rajin nak share korang... Seperti yang dilakukan oleh syarikat reka bentuk rumah berhantu Rabu, Januari 24,.! Balik kampung dan mengucap dan baca apa-apa surah yang kami diami itu dan sayu semua balik kampung benda halus saya. Ini boleh membuat darah anda berderau dan jantung anda berdegup kencang menyelesaikan wuduk dan baca yassin dalam bilik langsung matikan! Aku tanya siapa di dalam tahu dia bakal dapat jiran baru mengawal kita bisiklah cakap konfem la housemate dia balik! Berasa sedih dan sayu menghadap pintu utama rumah terjadi di rumah itu, kami sekeluarga berpindah ke rumah ni. Takda bayang-bayang pun okay.Zaza: ko dah kunci pintu time balik semalam? xjugak sebab sy check...